Policy and Coverage

Individual Health Policy – You can register for new policy from 15 days old to 70 years old, and continue renewal up to 85 years old. For renewal there is discount 10% from base premium as No Claim bonus.

(1) The company will not pay for coverage under the policy for any sickness which occurs within the first 30 days from the effective date of the first policy year as stated in the policy schedule.

(2) The company will not pay for coverage under the policy for following sicknesses which occurs within the first 120 days from the effective date of the first policy year as stated in the policy schedule.

  • Any Kind of Tumor, Cyst and Cancer 
  • Hermorrhoid 
  • Any kind of Hernia 
  • Pterygium or Cataract 
  • Tonsillectomy or Adenoidectomy 
  • Any kind of Stone 
  • Leg’s Varicose Veins 
  • Endometriosis 
However, in case there is presence or make known of symptom of any disability for the first time during waiting period, the company reserves the right to void the policy.

Individual Health Insurance policy has cover period of 1 year.

New client does not need to have medical check-up, but we required declaration of personal health condition in order for us to underwrite your policy.

Changing of Premium will base on:

1. Changing by age range according to premium table, adjusting range is round 5 years. (please see each plan table)

2. Premium changing base on history of you personal claims.
    2.1 Increasing by 50% from based premium in premium table, if insured has claimed more than 5 to 10 times of total paid premium. 2.2 Increasing by 25% from based premium in premium table, if insured has claimed more than 2 to 5 times of total paid premium.
Please note, increasing of premium not more than 50%, which calculate by using claims amount divided by total paid premium from your first year to current year.

3.If insured never have claim during the year, you will have No Claim Bonus of 10% discount on renewal year, calculate from premium table and age range.

Best situation is to renew before expiry date, however if there is a case that accidentally missed the expiry date, we do often grant 30 days grace period to renew your policy.

The insured always has right to cancel the policy anytime by written notice, and the insured can receive the remaining premium for the rest of the uncover period according to short-rate basis.

We can received payment at 1 month in advance before the expiry date.

Claims

The insured can use our Thai Health Insurance Card at our 300+ Network Hospitals throughout Thailand. However, If your hospital is not on our Network list, you may need to advance the payment and reimburse with us later on.  

Please note that if your treatment cost higher than your policy coverage, you will need to pay the excess amount by yourself at the hospital. 

Please see our hospital list here (click)

Or you can always ask at hospital counter, they usually have our Logo along with any insurers that they have contacts with. Or you can call us at Claim department 02 202 9200 ext 51, 52, 61, 62, 63, 64, and 65.

Please bring the insured card and present with your ID card/Passport at the hospital. After that the hospital will handle to confirm your coverage and complete the payment. The insured does not need to advance any payment unless the coverage has reach a limit or not cover, then you are subject to any excess coverage payment.

You will need to advance your payment, and reimburse with us later. When reimburse please bring:
    1. Claim Form
    2. Doctor Letter or Medical Certificate
    3. Receipt (original copy) that stated cost and payment.
    4. Copy of ID card or Insurance Card.
ได้ การที่ท่านเข้ารักษาพยาบาล ณ สถานพยาบาลนอกเครือข่าย ท่านจะต้องสำรองจ่ายเงินค่ารักษาพยาบาลไปก่อน และนำหลักฐานดังต่อไปนี้มาเรียกร้องค่าสินไหมทดแทนคืนจากบริษัทตามสิทธิความคุ้มครองของท่าน เอกสารที่ต้องเตรียมมีดังนี้ 1.แบบฟอร์มการเรียกร้องสินไหมเพื่อขอใช้สิทธิตามความคุ้มครอง 2.ใบรับรองแพทย์ตัวจริง ซึ่งระบุการวินิจฉัยโรค และวิธีการรักษาพยาบาล (Attending Physician’s Report) 3.ใบเสร็จรับเงินตัวจริง ซึ่งระบุรายละเอียดค่าใช้จ่ายการรักษาพยาบาล 4.สำเนาบัตรประกันสุขภาพ หรือสำเนาบัตรประชาชน 5.หน้าสมุดบัญชีธนาคาร ท่านสามารถส่งหลักฐานประกอบการเรียกร้องสินไหมทดแทนข้างต้นด้วยตนเองหรือทางไปรษณีย์ลงทะเบียนมายัง ส่วนสินไหมทดแทน บริษัท ไทยประกันสุขภาพ จำกัด (มหาชน) 121/88-89 อาคารอาร์.เอส.ทาวเวอร์ ชั้น 31 ถนนรัชดาภิเษก แขวงดินแดง เขตดินแดง กรุงเทพฯ 10400 หากมีข้อสงสัยหรือต้องการข้อมูลเพิ่มเติม ท่านสามารถสอบถามข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่ Care Line : 084-525-1119 / อีเมล์ care@thaihealth.co.th

ได้ ในกรณีที่ท่านมีประกันสุขภาพกับบริษัทประกันอื่นด้วย ท่านสามารถเลือกใช้ประกันสุขภาพของแต่ละบริษัทที่ท่านมีสิทธิ์ร่วมกัน เพื่อเพิ่มความคุ้มครองที่สูงขึ้นตามผลประโยชน์ของแต่ละบริษัท แต่จะต้องไม่เกินค่าใช้จ่ายในการรักษาพยาบาลที่เกิดขึ้นจริง ในกรณีประกันสังคม ให้ยื่นบัตรประกันสุขภาพของบริษัท พร้อมกับบัตรรับรองสิทธิ์การรักษาพยาบาลของประกันสังคม ต่อเจ้าหน้าที่สถานพยาบาล ที่ท่านมีสิทธิ์ตามประกันสังคม โดยแจ้งความจำนงขอให้สิทธิ์ประกันสังคมก่อน โดยท่านสามารถขอย้ายไปใช้บริการในห้องผู้ป่วยในที่ราคาสูงขึ้นจากสิทธิ์ตามประกันสังคม โดยบริษัทจะเป็นผู้จ่ายค่าห้องผู้ป่วยที่สูงขึ้น ตามความคุ้มครองที่ท่านมีกับบริษัท ส่วนค่าใช้จ่ายอื่นๆ ประกันสังคมจะเป็นผู้รับผิดชอบ

การสมัครตัวแทนหรือนายหน้า

ผู้ที่ประสงค์จะสมัครเข้าเป็นตัวแทนประกันกับบริษัทไทยประกันสุขภาพ สามารถติดต่อสอบถามรายละเอียดได้ที่ โทร.02-202-9200 อีเมล buy@thaihealth.co.th

ผู้ที่ประสงค์จะสมัครเข้าเป็นตัวแทนประกันกับบริษัทไทยประกันสุขภาพ สามารถติดต่อสอบถามรายละเอียดได้ที่ โทร.02-202-9200 อีเมล buy@thaihealth.co.th

ความน่าเชื่อถือของบริษัท

บริษัทไทยประกันสุขภาพเป็นบริษัทฯในเครือของบริษัทไทยประกันชีวิต มีฐานะทางด้านการเงินที่มั่นคงด้วยการสนับสนุนของบริษัทไทยประกันชีวิต

เปิดดำเนินการมาตั้งแต่ปี พ.ศ. 2522 มีระบบรายงาน ประวัติการเรียกร้องสินไหมและระบบการจ่ายสินไหมที่ตอบสนองลูกค้าได้อย่างรวดเร็ว

มีสถานพยาบาลในเครือข่ายมากกว่า 300 แห่งทั่วประเทศ คลิกที่นี่

ขั้นตอนการชำระเบี้ย

1.เช็ค A/C Payee สั่งจ่าย บริษัท ไทยประกันสุขภาพ จำกัด (มหาชน)/ A/C Payee Cheque Payable to Thai Health Insurance Public Company Limited.
2.โอนเงินเข้าบัญชี บริษัท ไทยประกันสุขภาพ จำกัด (มหาชน)(กรุณาส่งโทรสารสำเนาใบโอนเงินมาที่ส่วนการเงิน ที่หมายเลขโทรสาร 02-642-3130-1)
3.บัตรเครดิต/Credit Card

คำถามทั่วไป

สอบถามเรื่องประกัน โทร.02-202-9200 หรือเบอร์ 084-525-1110 อีเมล buy@thaihealth.co.th ในวันจันทร์-วันศุกร์ เวลาทำการ 08.30-17.00 น. (เว้นวันหยุดนักขัตฤกษ์) หรือกรอกรายละเอียดผ่านเว็บไซต์เพื่อสมัครออนไลน์

ไม่ต้องจำเป็นต้องตรวจสุขภาพแต่ผู้สมัครต้องแถลงสุขภาพตามความจริงลงในใบคำขอเอาประกัน

สามารถดูเพิ่มเติมได้ที่นี่ คลิกที่นี่

บริษัทจะไม่จ่ายผลประโยชน์ตามกรมธรรม์ประกันภัยนี้ สำหรับโรคเรื้อรัง การบาดเจ็บหรือการเจ็บป่วย (รวมถึงภาวะแทรกซ้อน) ที่ยังมิได้รักษาให้หายก่อนวันที่กรมธรรม์ประกันภัยนี้เริ่มมีผลบังคับเป็นครั้งแรก

ให้ท่านทำจดหมายแจ้งบัตรประกันสุขภาพสูญหายมายังบริษัท พร้อมส่งหลักฐานอ้างอิง โดยแนบสำเนาใบแจ้งความมาเพื่อประกอบการพิจารณาออกบัตรให้ใหม่